10 Kasım Masa Tenisi Teşvik Turnuvaları
13 Kasım 2019“Eğitimde fırsat eşitliği” | #EğitimDeğiştirir
18 Kasım 2019Fizik öğretmenimiz Dr. Ali Kazım Gürlek, fizik derslerinde tasarım yoluyla anlama ve öğrenmede evrensel tasarım ilkelerine uygun yöntemlerden olan öğrencilere deneyler yaptırmanın bilginin kalıcılığını sağladığını önemle ifade etmektedir.
10.sınıf öğrencilerimiz, manyetik alan konusuyla ilgili mıknatıs ve demir tozlarını kullanarak manyetik alanın etkilerini gözlemlemek için deney yaparken, tasarım yoluyla anlama ilkelerine göre derse aktif olarak katıldığından dolayı bilgiyi kalıcı şekilde öğrenmektedir. Bununla ilgili olarak, Nobel ödüllü fizikçi Carl Wieman “Fizik Eğitimini Dönüştürme” başlıklı makalesinde “öğrenmede, öğrencinin derste kendisinin yaptığı kadar hiç bir yöntemin daha etkili olmadığını ve anlatım yönteminin en etkisiz yöntem olduğunu” vurgulamaktadır.
Bu deneyde, mıknatıs demir tozlarına yaklaştırıldığında, demir tozlarının manyetik alan çizgileri yönünde hareket etmesiyle, öğrenciler manyetik alan çizgilerinin yönünü ve varlığını görerek öğrendiklerinden, bilgiyi dersten sonra hatırlamaktadırlar. Öyle ki fizik öğretiminde dünyaca tanınan MIT Üniversitesi Fizik Profesörü Walter Lewin tecrübe paylaşımlarında, “Fizik dersinde öğrencilere konu deney ile gösterilirse ve yaptırılırsa, öğrenciler daima hatırlarlar ama gösterilmezse ve yapmazlarsa unuturlar.” şeklinde ifade etmektedir.
Ayrıca deney gözleminden ve uygulamasından öğrenciler, manyetik alanın etkilerinin teorik bilgisini çıkararak, bilgiyi deney yoluyla eğlenceli ve kalıcı şekilde anladıklarını göstermişlerdir.
#fizik #tasarımyoluylaanlama #öğrenmedeevrenseltasarım #deney #manyetik #mıknatıs #demirtozu #carlwieman #ted #tedadanakoleji #tedliolmakayrıcalıktır